LAB Pro julkaisee ammattiyhteisölle suunnattuja artikkeleita, jotka voivat olla mm. katsauksia oman alan opetuksen kehitykseen, hankkeiden kuulumisia tai perusteltuja kannanottoja ajankohtaiseen keskusteluun.
ISSN: 2670-2045
LAB Pro julkaisee ammattiyhteisölle suunnattuja artikkeleita, jotka voivat olla mm. katsauksia oman alan opetuksen kehitykseen, hankkeiden kuulumisia tai perusteltuja kannanottoja ajankohtaiseen keskusteluun.
ISSN: 2670-2045
Oppijalähtöisessä suunnittelussa on huomioitava monia asioita, mutta niiden yhtäaikainen tarkastelu on haastavaa. Ratkaisuna on vaiheistettu oppimisen muotoilun prosessi, jonka päävaiheet esitellään tässä artikkelissa. Valitun oppimismuotoilun menetelmän tarjoamat työpohjat tukevat pedagogista suunnittelua eri vaiheissa. Oppimismuotoilu on hyvä huomioida myös parhaillaan rakenteilla olevassa korkeakoulujen yhteisessä valtakunnallisessa Opin.fi -alustassa, jonne korkeakoulut tulevat jatkossa tuottamaan jatkuvan oppimisen opintotarjonnan. Opintojaksojen pitää täyttää Digivisio 2030 digipedagogiikan laatukriteerit, jolloin ne ovat saavutettavia ja niiden oppimisprosessit oppijalähtöisiä sekä pedagogiselta käsikirjoitukseltaan eheitä kokonaisuuksia.