LAB Pro julkaisee ammattiyhteisölle suunnattuja artikkeleita, jotka voivat olla mm. katsauksia oman alan opetuksen kehitykseen, hankkeiden kuulumisia tai perusteltuja kannanottoja ajankohtaiseen keskusteluun.
ISSN: 2670-2045
LAB Pro julkaisee ammattiyhteisölle suunnattuja artikkeleita, jotka voivat olla mm. katsauksia oman alan opetuksen kehitykseen, hankkeiden kuulumisia tai perusteltuja kannanottoja ajankohtaiseen keskusteluun.
ISSN: 2670-2045
Verkossa opiskelu joko itsenäisesti tai ohjatusti on tullut osaksi työelämän osaamisen kehittämistä. Vaikka verkko-opetusta on toteutettu maailmanlaajuisesti vuodesta 2008 lähtien, vei koronapandemian aiheuttama poikkeusolo perinteisen kontaktiopetuksen kokonaan verkkoon. Poikkeusolon päättymisen jälkeen verkossa opiskelu näyttää jääneen pysyväksi oppimisen muodoksi. Verkossa opiskelusta käytetään nimitystä e-oppiminen (e-learning) tai oppiminen virtuaalisessa tai digitaalisessa oppimisympäristössä. Kaupalliset ja ei-kaupalliset oppimisympäristöt tarjoavat yrityksille ja julkisille organisaatioille alustoja opetuksen organisointiin. Tässä artikkelissa tarkastellaan verkko-oppimisen hyötyjä ja haasteita ja esitellään lääkealan yritykselle tehtyä kaupallisen verkko-oppimisympäristön kehittämishanke.