LAB Pro

Tekoäly avuksi asiakastiedon hyödyntämiseen

Dataa asiakkaista on saatavissa tänä päivänä valtavat määrät, ja sitä on myös mahdollista kerätä ja käyttää monella tavalla. Tekoäly luo monia uusia mahdollisuuksia markkinointiin ja sen avulla saatua tietoa voidaan hyödyntää asiakaskokemuksen parantamiseen. Tekoälyn käytössä on myös riskinsä. Sen kulut ja haitat voivat olla kuitenkin hyötyjä suuremmat, ja se voi antaa myös tietoa, joka ei pidä paikkaansa. Mikäli tekoälyä sovelletaan henkilötietoja sisältävän aineiston käsittelyyn, tulee tietosuojan asettamat vaatimukset ja lait ottaa huomioon. Henkilötietojen käsittelyn tulee aina olla asianmukaista, läpinäkyvää, ja sen tulee perustua selkeään tarpeeseen ja sillä on oltava laillisuusperusteet.